NTFS Dosya Sistemine Sahip Sanal Diskten Dosya Kurtarma


Merhabalar,

Arasıra yaptığım bir işlem olduğu için unuttuğumdan uğraştırıcı olabilecek bir işlemden bahsedeceğim.

Windows işletim sistemine sahip yani diskleri NTFS ile formatlanmış qcow2 imajlarından yani Linux KVM sanal makinelerinden dosya nasıl kurtarılır, konu bu.

Aslında questfish bu konularda oldukça mahir olmasına rağmen işlemlerin adım çokluğu ve geliştiren arkadaşın bilenlere anlatması nedeniyle daha basit bir eyleme yöneldim.

Bu eylem qemu-nbd aracıyla gerçekleştirilmektedir. Bu araç qemu-img paketi ile gelmektedir ve ben fedora-23 de denedim. İşlem basit.

İlk olarak birkaç adet nbd cihazi oluşturup. Diskimizi bunlardan birine bağlıyoruz. Daha sonra bu cihazı mount edip işlemlerimizi yapıyoruz.

Adımlar;

sudo modprobe nbd max_part=8
sudo qemu-nbd --connect=/dev/nbd0 xpsp2.qcow2
(sudo kpartx -a /dev/nbd0)
sudo mount  /dev/nbd0p1 /mnt/hdd

8 adet nbd cihazını kernelda aktifleştirdik. Sonra nbd0 a xpsp2.qcow2 (sizin qcow2 pathiniz neyse onu yazıyorsunuz.) yi bağladık. Sonrada nbd0p1 partitionunu /mnt/hdd (siz istedigini klasöre mount edebilirsiniz)ya mount ettik.

Eğer bu eylemde partitionlar görülemiyor ise farklı araçlar yine denenebilir.

Libguestfs paketi içinde yer alan guestmount aracıda kullanılabilmektedir.

Örnek;

İlk olarak imajda yer alan partitionları listeliyoruz.

virt-filesystems -a disk.qcow2
(cıktıda /dev/sda1 yer almaktaydı)
guestmount -r -a disk.qcow2  /mnt/ -m /dev/sda1

 

