Win 2000/XP/2003 stop:0x0000007b inaccessible boot device BSOD


Merhabalar,

Senaryo şu: Bir Win2000 makinemiz vardı bunu VMware Converter ile dönüştürüp VMware de koşturmaya başlamıştık. Pek problemimiz yoktu. Dönüştürürken de pek sıkıntı çıkarmadı. Fakat daha sonra bu makineyi Linux KVM e taşımayı düşündük ve qemu-img ile dönüştürme işlemi sonrasında makineyi açtık… Ta ta taaa BSOD yani namı diğer mavi ekran hatası.

Caps verelim 🙂

stop0x7b

Aç kapa düzelmiyor, disk bağlantı tiplerini değiştir(ide, sata, scsi), bana mısın demiyor.

Araştır araştır dur boyuna laf kalabalıklığı… Microsoft un sitesi zaten yandım Allah desen bir damla su bulamazsın niteliğinde… Neyseki bir kaç yerden bir kaç anahtar kelime yakalayarak sonuca ulaştık.

Temel mesele diskleri görmemesi. Driver meselesi falan değil. Plug and play henüz icat edilmediğinden plug ediyorsan playine de sen basacaksın deyü…

Neyse keywordümüz  yani anahtar kelimemiz “fix_hdc”. Eğer bu betiği bulup çalıştırabilirsem makinede düzelecek ama nereden bulucaz. Microsoft un sitesinden WinPE diski indireyim dedim, tüm iyimserliğimle. Hey yavrum hey. Microsoft bu parayı verince tıklatıyor. Yoksa yağmurlu günde su vermez. Yok efendim ADK yi indir şunu böyle yap bunu böyle yap. WinPE cd ni oluştur. Yok yea saatlerimi bir tane minnak bir şey için mi harcayacağım. Bana balık tutmayı öğretme arkadaş bana balık ver. İstemediğim zaman dayıyon balıkları…

Neyse ki aklı başında meleksi insanlar var da bu dev şirketlerin oyuncağı olmaktan kurtarıyor insanı.

Allah razı olsun kim yaptıysa Hiren Boot CD derlemesini, içinde yok yok. Benim biricik gözbebeği fix_hdc betiğimi de içine koymuş daha ne ister insan. Hemen aratıp indirip Hiren Boot CD 15.1 veya 15.2 yi. Makineyi bu cd ile boot edin. dos-01-bootmenu

Bir sürü tool olduğunu söylemiştim, menüde görüldüğü üzere. Neyse siz “Mini Windows XP” yi seçip makineyi boot edin. Alttaki gibi bir masaüstüne kavuşacaksınız.

2_Mini_XP (1)

Soldaki HBCD menü yü tıklayın ve ekrandan ilgili menüye alttaki resimde gösterildiği şekilde ulaşın.

5_Reg_Restore_Select (1)

Tıklayınca 3 menülü bir ekran beliriyor. Bu menüde “T” ile hedef dizinini belirliyoruz. Örneğin c:\Windows veya c:\WINNT . sonra ilk menü ile fix işlemini başlatıyoruz. Makineyi kapatıp açıyoruz. Voalaa makine açılıyor.

Sonrasında sürücüleri tanıtmak gerekiyor biraz sancılı bir süreç. Eski virtio-win sürümlerini bulmanız gerekiyor. Tabi Windows 2000 ise en az SP4 ü yüklemeniz gerektiğini unutmayınız.

Umarım bu antikalarla hiç uğraşmak zorunda  kalmazsınız.

iyi calismalar

 

